reklama

Slovenské rodinné firmy do toho!

Verím, že naša spoločnosť bude v budúcnosti podporovať slovenskú produkciu. Krátky blog som napísal vzhľadom na situáciu, s ktorou aspoň ja bojujem na Slovensku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Približne po 25 rokoch prichádza ku generačnej výmene majiteľov podnikov. Ľudia, ktorí zakladali firmy po prevrate pomaličky prekračujú hranicu 60 rokov. Transfer na novú generáciu nie je vôbec ľahký. Je dôležitý z pohľadu úspešnosti Slovenska v budúcnosti. Rodinné firmy nemajú na Slovensku svoju históriu vplyvom predošlého režimu. Zdravá spoločnosť by si mala zakladať na malých a stredných podnikoch. A práve rodinné podniky sú kreované z menšieho počtu zamestnancov. Na Slovensku mám v poslednom čase dojem, že čo je veľké a medzinárodné valcuje úplne všetko. Žiaľ, na úkor veľa vecí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Výhoda rodinných podnikov

Ozdobou rodinných podnikov je fakt, že neprepúšťajú zamestnancov a neznižujú tvrdo náklady. Naopak, svojou kreativitou prijímajú nových ľudí a tvoria hodnoty v spoločnosti. Potenciál rodinného podniku je nevyčerpateľný. Majú sebavedomie a ľahký rozhodovací proces. Vzájomná súhra jednotlivých členov rodiny vzbudzuje dôveru. Pozitívny vplyv na spoločnosť je určite viditeľný. Pevne verím, že rodinným firmám sa bude dariť výborne.

Môj postreh

Minulý rok som brázdil cesty vo Francúzsku. Prešiel som 4000 km cez stred krajiny a Normandiu. Úžasné vidieť, že ľudia kupujú autá značky Peugeot. Pozrieme sa na Japonsko, kde nájdeme 16 generačné súkromné hotely. V Európe môžu byť príkladom Taliani, kde nájdeme dostatok rodinných podnikov. Akokoľvek by krachol finančný systém v krajine, naše vlastné prežije vždy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Moja skúsenosť:

Zo skúseností napíšem, že v poslednom čase sa stretávam s obrovským lobingom niektorých zahraničných firiem. Vytláčajú slovenské. Majú finančnú silu, mocných ľudí a politickú podporu. Určitý počet zahraničných firiem si na Slovensku doťahuje menšie vlastné firmy ako dodávateľov na rôzne služby. Slovenská firma je tak vytlačená a systém jej znemožňuje podnikať. Mám prechodený takmer každý kút západného Slovenska. Viem o čom píšem. Často mám pocit, že tu už nezostalo po Slovákoch nič. Píšem hlavne o priemysle, poľnohospodárstve a logistických centrách.

Rodinné firmy a naše vlastné slovenské firmy považujem za dôležitý prvok fungujúcej ekonomiky. Verím, že raz budem prechádzať mestom a uvidím 10 slovenských reštaurácií. Dám si v nich bryndzové halušky (nie polotovar prosím), kúpim si slovenské hodinky, auto a aj tie naše zemiaky v obchode.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Marek Bachratý

Marek Bachraty

Marek Bachraty

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Musíme sa hýbať, ja na tom chcem postaviť všetko.Život je veľká polarita, raz sme hore a raz dole. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu